magyar english
iPhone bevezetés Magyarországon
2008. aug. 20.

Számlacsomagok összehasonlítása, alternatíva keresés

Augusztus 19-edikén a T-Mobile Magyarország nyilvánosságra hozta az iPhone végfelhasználó árait. Az első pillantás után a megnyugvás: a készülékeket nem árazták csillagászati magasságba. Második pillantásra: a havidíjak sem tűnnek elérhetetlennek. Következő gondolat: vajon megéri-e szolgáltatót váltani? Létezik-e alternatívája ezeknek a csomagoknak?

Ahhoz, hogy a kérdést megválaszoljuk, nem árt összedobni egy összehasonlító táblázatot. Elő tehát az Excel-el!

A mobilszolgáltatók általában sportot űznek abból, hogy az ügyfelek ne tudják összehasonlítani az áraikat. Szerencsére, most olyan szituáció állt elő, hogy mindegyikük nyújt olyan előfizetéses csomagot, amiben le lehet beszélni a teljes havidíjat, néhol az SMS is beletartozik, és ami a legfontosabb, lehet hozzájuk internet-kapcsolatot vásárolni. Minden irányába fix árat alkalmaznak, és perc alapú a számlázás. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy elég könnyen össze lehet állítani egy olyan táblázatot, amiben viszonylag kevés adat alapján összehasonlíthatók a csomagok.

A táblázatban az alapadatok szerepelnek: Pannon csomagok, Vodafone Fix csomagok, és a T-Mobile ikon csomagok. A két iPhone értékesítésből kimaradt szolgáltatónál a szolgáltatófüggetlen (Olaszországból, Csehországból, stb) behozott függetlenített árral számoltam, míg a T-Mobile-nál az éves / két éves előfizetési díjjal.

Első körben arra keresem a választ, hogy megéri-e a saját szokásos felhasználási körben (nálam: 200 perc beszéd, 20 SMS, 1GB adat havonta - ezeket a számlák alapján elég egyszerűen lehet összesíteni) független telefont venni, és "összeválogatni" a jelenlegi szolgáltatónál a csomagot.

A rövid válasz: nem. A hosszú válasz: egyáltalán nem. Jelenleg nincs olyan szolgáltató Magyarországon, aki alá tudna ígérni ennek a kombinációnak. A döbbenet nem is abban rejlik, hogy a T-Mobile jobb csomagot csinált, mint akármelyik versenytársa, hanem abban, hogy mennyivel: havi és forgalmi díjban még meg lehet közelíteni (a 8GB modellt választva: 9990 Ft vs. 10958 Ft) de az utóbbi ajánlathoz még telefont is kell venni.

Még csúnyább a kép, ha a tényleges "ikon 400" csomagban foglalt perceket / adatforgalmat hasonlítjuk össze akármi mással: 9990 Ft vs. 17000 Ft. Azt hiszem, erre mondják azt, hogy a T-Mobile erőteljesen alulárazta a konkurenciát.

A kegyelemdöfést a TCO (total cost of ownership) számítás adja meg: 387e Ft vs. 267e Ft / 2 év. No comment.

Gondolom, a Voda és a Pannon döntéshozói most vakarják a fejüket, hogy hogyan lehet jobbat, vagy legalább ilyen jó csomagot elővarázsolni. Kipróbáltam néhány stratégiát, és el kell őket szomorítanom: a jelenlegi termékstruktúrával, és annak árszínvonalával nem tudnak labdába rúgni. Az a minimum, hogy mindkettőnek be kellene vezetnie a 2GB adatforgalmú csomagot, ráadásul 2000 Ft környéki áron, de akkor még mindig elő kell jönni egy olyan telefonnal, ami szolgáltatásában ÉS árban felveszi a versenyt az iPhone-al.

További probléma, hogy a két csomaggal a T-Mobil egy nagyon jól fizető rétegbe nyúl bele: az adatcsomagot is használó közép és nagy-felhasználók az egyértelmű célcsoport. A legnagyobb fogyasztók (havonta több, mint 1200 percet beszélők ÉS / VAGY 6 GB adatnál többet forgalmazók) számára marad anyagilag szimpatikus alternatíva a Voda és a Pannon.

A cikk elején, a linken le lehet tölteni az Excel file-t. Szabadon ki lehet próbálni a saját forgalmi adatokkal, ki lehet bővíteni, ha más szempontok érdekelnek, stb. Jó kísérletezést!

Még egy fontos dolog maradt a végére: hogy jön ez az egész az internet bank témarkörhöz? Erre a kérdésre a következő cikkben lesz a válasz.

Források:

Címkék:

Megjegyzések / Comments

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]